Test

Hela texten efter önskemål

Efter att lite folk velat ha vistexten jag mestadels skrivit lägger jag upp den här.


Nu pryder gula löv vartenda träd här i vår stad
Så jag bestämde mig för att gå ut på promenad
Jag går igenom vasa längs en trädkantad allé
och gissa min förvåning när jag fick se vad jag fick se?

Där står ju gamle Jonathan och pissar mot en vägg
Han finner inga hämningar utan fyller den med sitt klägg
Han gör ett litet konstverk av sitt gulgröna urin
Sen skrattar han och skriker ut "fyfan vad det blev fint!"

Jag är en man av civilkurage så jag gick fram rätt och slätt
Jag frågade "Vad fan gör du?" Tyvärr lite i falsett
Han vände sig och sa, du jag tror på anarki
Sen började han att sjunga på en enkel melodi!

Mellanspel

Jag kunde inte helt förstå vad jag fick höra nu
Den som har gjort ett fel av oss är inte jag, det är du
Han fnyste och tog sedan några vingliga små steg
Och jag stod kvar och kände vreden komma mer och mer

Men jag stod kvar med knuten näve och mitt temperament
Sen kom det en polis och jag berättade vad som hänt
Han iakttog mig skeptiskt när jag berättade min version
Till slut så fick jag följa med konstapeln till station

Nu sitter jag i fyllecell och tänker på min dag
Men rösterna i huvudet säger att jag mår ganska bra
Jag flyttas bort till rummen som är helt vita innuti
och det enda som finns kvar i huvudet är en melodi!

Mellanspel/outro

Kommentarer
Postat av: Olivia

Fantastiskt! Snälla: ställ upp på trubadur slam på café hängmattan. En ny grejs där man får spela egna låtar.

2008-09-26 @ 09:40:49
URL: http://tiddelypom.blogg.se/
Postat av: lilla spöket suzie

underbart. <3

2008-09-30 @ 22:51:42
URL: http://susanlee.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0