Test

En betraktelse av någons eller mitt eget eller ett påhittat kärleksliv

Förlåt, det här går inte. Jag kan inte riskera att såra dig på samma sätt som jag redan gjort. Att dra dig med mig bakom mig på göteborgsgatornas smuts. Att dra ner dig i djupet av mig själv och sedan drunkna där. Men jag har hört att du mår bra nu. Att du har jobb och en stadig skolgång, När jag ligger död vid väggrenen Har du din framtid framför dig. Det finns inget jag hellre skulle velat Och jag kan rista in det med skalpell på mitt bröst Det vet du. Jag gör det för dig om det är någon tröst. Men samtidigt vet jag att även om jag vet allt detta ovanför så kommer jag inte säga någonting av det till dig. För att du ska få göra ditt beslut själv. Men jag kommer att dö i mig själv hursomhelst. Du kommer glömma mig i septembersolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0